Συχνές Ερωτήσεις
Τι πρέπει να προσέξω στην επιλογή της μπαταρίας μου;
Τεχνολογία μπαταριών: Βαθύς κύκλος εναντίον μπαταρίας εκκίνησης
Διαφορετικά οχήματα και στυλ οδήγησης μπορούν να θέτουν ποικίλες απαιτήσεις στη μπαταρία σας. Είναι σημαντικό να καθορίσετε πρώτα εάν μια τυποποιημένη μπαταρία θα καλύψει τις ανάγκες του οχήματός σας ή αν απαιτείται μπαταρία AGM ή κάτι άλλο.
Μέγεθος ομάδας μπαταρίας
Αυτό αναφέρεται στο μέγεθος της μπαταρίας που θα ταιριάζει καλύτερα στις φυσικές διαστάσεις, τις θέσεις τερματικού και τον τύπο που απαιτείται για το όχημά σας. Το μέγεθος ομάδας βασίζεται συνήθως στη μάρκα, το μοντέλο και τον τύπο του κινητήρα σας.
Πώς συντηρώ την μπαταρία μου;
Το πιο σημαντικό στοιχείο κατά την αποθήκευση οποιασδήποτε μπαταρίας είναι να βεβαιωθείτε ότι η τάση δεν πέφτει ποτέ κάτω από τα 12,4 βολτ. Μετά από αυτές τις απλές συμβουλές σχετικά με τη συντήρηση της μπαταρίας μπορεί να συμβάλει στην παράταση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας σας.
Εάν αποθηκεύετε την μπαταρία για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, ένας από τους καλύτερους τρόπους αποφυγής ζημιών είναι να βεβαιωθείτε ότι η τάση δεν πέφτει ποτέ κάτω από τα 12,4 volt. Συνιστούμε να χρησιμοποιήσετε έναν τύπο "συντηρητή μπαταρίας" - μια συσκευή που θα παρακολουθεί την μπαταρία σας και θα τη διατηρεί σε πλήρη ισχύ κατά την αποθήκευση. Υπάρχουν δύο τύποι φορτιστών συντήρησης:
- Παραδοσιακοί φορτιστές "float", οι οποίοι παρέχουν σταθερή τάση με φθίνουσα ένταση στην μπαταρία ακόμα και όταν είναι πλήρως φορτισμένη. Η τυπική κυμαινόμενη τάση φόρτισης κυμαίνεται από 13,0 έως 13,8 volt.
- Πλήρως αυτόματοι φορτιστές πολλαπλών σταδίων ή πολλών βαθμίδων, οι οποίοι παρακολουθούν την μπαταρία και φορτίζουν ανάλογα με τις ανάγκες. Οι προγραμματιστές πολλαπλών βαθμίδων θα φορτίζονται με μεταβαλλόμενες τάσεις και μεταβαλλόμενη ένταση. Ορισμένοι από αυτούς τους φορτιστές πολλαπλών βαθμίδων είναι επίσης ικανοί να λειτουργούν καλά ως φορτιστές μπαταριών.
Αν δεν είναι δυνατή η χρήση φορτιστή συντήρησης, αποσυνδέστε την μπαταρία από το όχημα κατά την αποθήκευση, για να αποφύγετε την εκφόρτιση της μπαταρίας. Πάντα να παρέχετε πλήρη φόρτιση με φορτιστή μπαταρίας πριν από την αποθήκευση, και στη συνέχεια να ελέγχετε την τάση της μπαταρίας κάθε τρεις έως έξι μήνες και να φορτίζετε αν πέσει κάτω από 12,4 volt. Επίσης, όταν είναι δυνατόν, αποθηκεύστε την μπαταρία σε δροσερή, ξηρή θέση.
Γιατί το αυτοκίνητο σας δεν ξεκινά;
Ένας από τους λόγους μπορεί να είναι μια αδύναμη ή νεκρή μπαταρία. Αν έχετε δοκιμαστή μπαταρίας που μπορεί να μετρήσει χρησιμοποιήστε το για να δείτε αν η μπαταρία είναι ασθενής. Εάν δεν μπορείτε να ελέγξετε την μπαταρία, δοκιμάστε να ξεκινήσετε την εκκίνηση. Εάν το αυτοκίνητο ξεκινήσει αμέσως, το πρόβλημά σας είναι πιθανότατα μια νεκρή μπαταρία. Φορτίστε τη μπαταρία και καθαρίστε τους ακροδέκτες και τους συνδετήρες καλωδίων για να εξασφαλίσετε καλή επαφή. Εάν το αυτοκίνητό σας δεν ξεκινά από την εκκίνηση, μπορεί να έχετε κάποιο πρόβλημα με το μίζα σας, τον εναλλάκτη ή με άλλο στοιχείο του ηλεκτρικού συστήματος.
Κοινές αιτίες βλάβης της μπαταρίας του αυτοκινήτου
Υψηλές θερμοκρασίες
Η θερμότητα είναι η αιτία της βλάβης της μπαταρίας. Η θερμότητα επιταχύνει τη διάβρωση του πλέγματος.Καθώς η θερμότητα διαβρώνει , η μπαταρία χάνει τη χωρητικότητα και την ισχύ εκκίνησης, γεγονός που αποδυναμώνει την ικανότητά της να εκκινεί έναν κινητήρα - ειδικά σε ψυχρότερες καιρικές συνθήκες.
Υψηλή δόνηση
Οι κραδασμοί μπορούν να προκαλέσουν βλάβη και να διαχωρίσουν τα εσωτερικά εξαρτήματα, γεγονός που τελικά οδηγεί σε μειωμένη απόδοση εκκίνησης ή και σε αποτυχία της μπαταρίας.
Βαθιά αποφόρτιση / αποτυχία επαναφόρτισης μετά από πτώσεις τάσης
Όταν αποφορτιστεί μια μπαταρία, τα ενεργά υλικά παράγουν κρυστάλλους θειικού μολύβδου μέσα στην πλάκα που ονομάζονται αποφορτισμένα υλικά. Εάν αυτοί οι κρύσταλλοι δεν επαναφορτιστούν, τελικά συνδυάζονται για να σχηματίσουν μεγαλύτερους κρυστάλλους. Αυτά τα μεγαλύτερα κρύσταλλα είναι πιο δύσκολα να διαλυθούν και να επαναφορτιστούν και τελικά οδηγούν σε αστοχία της μπαταρίας διακόπτοντας τη δομή της πλάκας.
Ένας ελαττωματικός εναλλάκτης
Ένας ελαττωματικός εναλλάκτης θα οδηγήσει σε μια μπαταρία που έχει φορτιστεί ή έχει πλήρως αποφορτιστεί. Μια μπαταρία με χαμηλή κατανάλωση έχει μειωμένη χωρητικότητα και ισχύ εκκίνησης. Αν η μπαταρία είναι συνεχώς φορτισμένη εξαιτίας ενός αδύναμου εναλλάκτη, η μπαταρία θα εκκενωθεί βαθιά και θα εμφανιστεί θειώδης.